Nasan bara rinner!

Fasen va synd det ar om mig just nu, sitter  pa biblioteket och forsoker skriva fardigt 2 uppsatser och mina nasa bara rinner och rinner. Det ar sa himla irriterande, vet inte om det ar allergier eller om jag haller pa att bli forkyld. Eller vem vet, det kanske ar svin influensan eller natt, var ju trots allt in till city i lordags och det var sakert nan som hostade pa mig dar.

Ja nu ska jag val beratta lite battre vad jag hade for mig inne i city i lardags, hann ju inte skriva om det sist jag skrev. Jo i lordags var det iallafall dags for det storsta au pair mote jag varit pa. Det hade annordnats en Discokryssning och au pairer fran staterna New York, New Jersey och Conneticut hade blivit inbjudna. Det kom ca 500 au pairer och det var  nog en av de roligaste grejerna jag har varit pa sen jag kom hit till USA. Vi bestamde oss for att ta taget som gick 15.50 och var inne i city ca 16.30. Da borjade jag, Nathalie Svenja och Marlene att ga bortover mot pier 83 dar baten skulle avga fran. Det var fler som kommit med taget samtidigt som oss men vi gick lite i forvag eftersom vi ville ata nagot innan vi gick ombord pa baten. Hittade ett litet Diner alldeles vid vattnet dar vi at Hamburgare, Pizza och Kebab och besokte damrummet innan vi gick och hamtade ut vara biljetter och gick ombord pa baten. Det var sjukt mycket folk kan jag lova men man kande igen valdig manga av dem och om man inte "kande" alla sa visste man namnet pa manga.
Baten kastade loss straxt  efter 19.00 och partyt var igang, i borjan satt de flesta ute pa utedacket och kollade pa utsikten medan vi akte fram och tillbaka langs Manhattans kust linje. Snacka om att New York ar vacker pa kvalllen, kvallar som denna kanns det lite konstigt att man faktiskt bor sa pass nara som jag gor. Nar val morkret hade sankt sig och olen och drinkarna hade borjat saljas sa hojdes partystamningen markant och musiken blev genast mycket battre. Sjalvklart var jag och Nathalie uppe och testa dansgolvet och jag hade valdigt kul, gick runt och minglade ocksa och snackade med andra au pairer men mest folk var det nog pa dansgolvet sa det var ju dar man ville vara. Trist bara att manga av de vanner man har har fran andra lander inte ville vara med och dansa och ha kul, de satt ute pa dacket hela kvallen men det drog ju inte ner pa mitt och Nathalies humor for det.

Kryssningen var over alltfor snabbt, kom tillbaka till piren kl 22.00 men ville forsatta kvallen nagon annanstans men visste inte vart. Fragade runt lite med annat folk men jag och Nathalie bestamde oss for att hanga med Sarah och Valerie till en nattklubb dar man kommer in nar man ar 19, Webster Hall var namnet. Tog tunnelbanan till Union Square och gick darifran. Kom lite vill ett tag men slog folje med ett gang andra i var alder som var pa vag till samma stalle och vips sa var vi dar. Har varit med om kontroller forrut innan man gar in till ett stalle men herregud va de kolla en pa  detta stalle. Kollade igenom vaskan och speciellt planboken efter droger innan de muddrade en och man fick komma in. De hade till och med tva olika kollstationer, en for tjejer och en for killar med kontrollanter av samma kon. Val darinne bar det av direkt till dansgolvet, dansade sa att man blev alldeles svettig. Det hjalpte ju inte precis att stallet var packat som en sardinburk men eftersom man fatt i sig ett par ol sa var stamningen pa topp anda.

Nagon gang efter 1.00 bestamde vi oss for att vi hade dansat fardigt for denna gang sa jag, Nathalie och Sarah hoppade in i en taxi och drog till Grand Central dar vi tog nattens sista tag tillbaka. Hade denna kvall haft pa mig mina svarta laderballerina skor (som jag kopte en strlk for sma pa rea under storsjoyran for nagot ar sedan) sa mina fotter var inte alls sa sugna pa att ga strackan fran tagstationen hem till mig. Men jag klev tappert av taget och tog mig hela vagen ut pa gatan innan jag var tvungen att stanna. Snadigt nog stannade jag mitt framfor en taxiko och plockade upp planboken for att se hur mkt pengar jag hade lost. Men inte ska man ha san tur att man har ett par dollar lost inte, hade 18 cent i mynt och tvivlar starkt pa att jag hade kommit langt pa det sa det var bara att knalla vidare. Efter ytterligare 50 meter blev det outhardligt sa jag var tvungen att ta av mig skorna och ga barfota. De som kanner mig skrattar sakert just nu eftersom de vet hur kansliga fotter jag har. Det tog mig 40 minuter att ga en stracka som vanligtvis tar 8-10 min beroende pa hur fort man gar. Det vart ju inget battre av att det hade regnat under kvallen sa vagen var alldeles kall och blot och att folk borjat fixa sina rabatter och tradgardar sa att gatan ar full av kvistar, stenar och lera. Det var en av de varsta promenader jag nagonsin varit med om.
Val hemma tog jag mig en valbehovlig dusch och pysslade om mina stackars fotter lite extra innan jag krop ner mellan lakanen och somnade som en stock.

Nasta morgon var jag ledig men vaknade forsta gangen kl 8. av att natt av barnen sprang i trappen, nasta gang jag vaknade var nar de blev upphamtade av sin moster och en tredje gang nar min vardpappa kom hem efter ett besok till mataffaren. Sen ringde Nathalie nan gang vid 11.30 men jag ignorerade det samtalet och snoosade fram till 12 da jag ringde upp henne igen. Vi bestamde oss for att traffas pa biblan i Scardale och sen hitta pa nagot efter det.
Hon svarade pa lite mail medan jag skrev pa min uppsats och nar vi var fardiga dar begav vi oss till White Plains dar vi forst stannade pa Gallerian for att ata nagot. Var inte speciellt hungrig sa jag tog mig en milkshake och nagot kanelbulle liknande fran McDonalds, mycket smaskigt men jag lyckades spilla ut halva milkshaken. Snyggt jobbat Sara!

Nar vi var matta(re) sa fortsatte vi vidare till City Centre dar vi skulle se pa bio. Kom lite tidigt sa vi akte ner till bottenvaningen och gick pa Target (en billig affar som saljer i stort sett allt) och kopte nagot att dricka till filmen. Nar vi var fardig dar sa gick upp igen till biografen och kopte vara biljetter men det var fortfarande nastan en timme kvar tills filmen borjade sa Nathalie skrev lite i sin dagbok och jag tittade pa folk runt omkring mig tills jag sag att de hade en tv som visade en basket match. Sen satt jag ocksa ett par minuter och debatterade med mig sjalv ifall jag skulle kopa mig en bagare med glass och ta med mig till filmenmen bestamde att eftersom jag atit kanelbulle och druckit milkshake sa skulle jag skippa glassen, men jag kastade langtande blickar pa glassen kan jag lova nar jag gick forbi och in i biosalongen.
Filmen vi sag var anglar och demoner och det var en av de basta filmer jag sett pa mycket lange. Sag ju Da Vinci koden och tyckte den var bra men anglar och demoner slog den filmen med hastlangder. Mycket, mycket, mycket bra film som hade Stellan Skarsgard i en av huvudrollerna och han spelade sin roll med bravur. Sitter nu och hoppas att de ska gora filmer av Dan Browns andra tva bocker som jag oxa last, eller att Dan Brown satter sig ner och skriver en till bok med karaktaren Robert Langdon.

Resten av veckan har jag inte haft for mig sa speciellt mycket, har jobbat med mina uppsatser sa nu ar jag nastan fardig med dem.
Idag hamtade Nathalie upp mig och vi akte och traffade en hog andra au pairer som spelade fotboll och gassade i solen. Nathalie hoppade in och spelade med grabbarna och tre andra brudar den sista halvleken och hon stod till och med i malet vilket jag tyckte hon gjorde med bravur! Hon fixade ett par snygga raddningar.
Nar det var over skjutade hon hem mig och jag smorde in mig i solkram och satte mig sedan ute pa uteplatsen pa baksidan och solade och skrev uppsats pa samma gang. Nar klockan borjade narma sig 15.00 gick jag in och vantade pa att tjejen skulle komma hem. Hon hade gjort alla laxor utom en pa bussen och den hon inte hade gjort hade hon glomt pa skolan! Var darfor tvungen att springa till en klasskamrat till henne nagra hus ner pa samma gata och fa laxan av henne innan pojken kom hem fran skolan han med.
Kom hem precis nar pojkens skolbuss stannade framfor huset och vi gick in och jag sag till att han borjade med sina laxor. Han var pa skitdaligt humor och blev bara surare och surare och nar deras moster kom och hamtade dem for att ta dem med ut pa middag skrek han och gormade att jag var skitelak och att han skulle skicka polisen pa mig. Skrek aven att jag skulle lamna huset och att han skulle se till att deras pappa skulle kasta ut mig. Det ar dagar som denna som jag arligt funderar varfor jag stannar kvar som au pair, sen finns det ju sa klart dagar da man inte kan gora annat an att alska dem.

Nu sitter jag pa biblan och ska snart borja fixa det sista pa uppsatsen om FBI som jag haller pa att skriva innan jag ska traffa nagra vanner. Vi ska namligen forsoka boka en resa till Niagara Fallen denna helg. Hade planerar denna resa tidigare med Nathalie och nagra andra men da kunde jag inte fa ledigt sa de bokade sina biljetter. Fick reda pa igar att jag kan fa ledigt lordag och sondag och darfor oxa kan aka men har inte haft nagon att boka med an sa lange. Det kostar ca 250 dollar att boka sjalv och 75 om man ar 3 eller fler. Lite skillnad eller hur? Sa nu de har dagarna har jag forsokt ragga folk som vill hanga med och nu verkar det som att vi har tillrackligt med folk for att kunna boka det. Hoppas att det ska losa sig och att det finns platser kvar bara, det ar ju lite nara inpa eftersom det ar denna lordag och langhelg sa manga kanske ska ut och resa.

Jaja vi far se hur det gar.

Nu har jag skrivkramp i fingrarna och ska aterga till uppsatsskrivandet ett tag innan jag ska traffa kompisarna.

Tills nasta gang, ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0