Harliga varvader!

Snacka om att det har varit en helt underbar helg vadermassigt. Igar lordag var det 68 farenheit, alltsa tillrackligt varmt att ga omkring i shorts och t-shirt. Jag tillbringade gardagen med Nathalie och vi bestamde oss for att aka till White Plain och vandra runt  dar lite innan vi gick till Atlanta Bread for att ata lunch. Eftersom det var sa fint vader fick jag ju tillfalle att anvanda mina nya solglasogon som jag kopte for ett par veckor sedan, snacka om att jag sag frack ut!
Vi var ocksa in pa tva bibliotek for att lana lite dvd-filmer. Pa det forsta biblioteket fick vi inte lana nagra filmer trots att vi hade lanekort men som tur var gick det battre pa det andra. Jag lanade filmerna: Brokeback Mountain, She's the man och 27 Dresses. Kommer alltsa att ha filmkvall nan kvall har framover.

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska gora men det ar supervarmt och fint ute idag med sa jag kommer nog att vara ute sa mycket som mojligt. Kanske tar med mig en bok och promenerar till parken och sitter dar ett tag, vem vet.

Har nu fatt svar pa bada mina ansokningar till de Collegekurser jag ska lasa och jag kom in pa bada vilket kanns bra. Borjar den forsta kursen den 18 mars vilket ar snart. Om jag far bra betyg pa den kursen (alltsa B+ eller battre) sa kommer jag bara behova ta en helgkurs efter det och sen har jag de credits jag behover. Sa mitt mal ar ju saklart att fa ett A+ men bara A gar ju bra det ocksa.

Kolla just in systrarnas bilddagbok och sag alla bilder pa all sno dem har dar hemma. Forra veckan hade jag nog blivit lite avundsjuk pa dem men eftersom jag kan avnjuta stralande solsken och nastan 20 grader celsius kan jag ju inte garna klaga :)

I veckan gjorde jag nagot jag aldrig gjort tidigare. Jag tog bilen till biltvatten, det var en upplevelse kan jag lova. Kom fram till biltvatten och som tur var var det ett par bilar i ko sa jag kunde kika lite pa dem hur det gick till. Var faktiskt lite nervos men det sag ut som att det bara var att aka fram, betala och sen aka igenom. Kor fram till killen som jag ska betala och sa fragar han vad jag ska ha, tydligen fanns det olika sorters tvattar. Jag sa att jag int visste, att jag aldrig varit till en biltvatt tidigare. Jag sa att jag ville tvatta bort all fagelskit och all vagsalt som tackte bilen. Han tittade pa bilen och sa "Ok, I know what you mean". Sen var det bara att betala kora upp pa banden och lata sig dras igenom biltvatten.

Jaja, det ar vad som har hant den senaste tiden har i Eastchester New York.

Tills nasta gang, ha det!


Kommentarer
Postat av: jenny

dags att skriva nå nytt kanske? men vad vet jag? :P

2009-04-15 @ 15:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0