SLUTA REGNA!!!

Ah, jag blir sa trott pa det forbannade regnet. Ska det inte vara nog snart? Far hoppas det i allafall annars kommer det har att bli en valdigt lang sommar.

Idag har det aterigen regnat av och till hela dagen och det var ju inte sa populart eftersom Mikey hade en playdate over och vi akte till parken sa att de skulle fa springa av sig lite. Hade varit dar i ca 10 minuter nar det borjade regna. Tog skydd under nagra trad och vantade pa att det skulle avta lite vilket det gjorde, i ungefar 5 minuter innan det borjade IGEN. Bestamde oss da for att aka och ata glass pa Haagen Dazs, mycket gott men ocksa mycket kladdigt nar tva pojkar i 7 arsaldern ska till och kalasa. Efter det var det bara att aka hem sa att de fick fortsatta leka inomhus. Som tur ar har vi WII och de hade aven jattekul med att leka med ett tagsatt.
Ikvall ska barnen ata middag ute med sin moster sa jag slipper laga mat och liknande ikvall. Det var meningen att jag skulle jobba sent ikvall men Mike var for trott for att ga ut sa jag fick ledigt istallet, funderar pa om jag ska passa pa att dra till gymmet en vanda lite senare.

Igar var jag ocksa ledig sa da akte jag till Panera Bread for att umgas med Nathalie och Valerie lite. Satt dar och pratade i ett par timmar och det var skont att inte gora nagonting.

I fredags var jag, Nathalie, 3 av hennes vardbarn och deras mormor ner till Battery Park inne i city och firade svensk midsommar. Det var nog en av de roligaste midsommaraftonar jag varit med om. Massor av folk kom for att ata svensk mat och dansa runt stangen sa klart. Det blev sma grodorna, prastens lilla kraka och mycket annat och det var hur kul som helst att se alla amerikanare som inte kunde sangerna eller danserna forsoka. Nar barnen och mormodern hade blivit upphamtade av Nathalies vardmamma vandrade jag pch Nathalie uppat och bestamde oss efter ett tag att ata middag i Little Italy. Hamnade pa en jattemysig ute servering dar vi at mycket god mat och satt och myste i ett par timmar. Efter det var vi sugna pa nagot sott sa vi tog tunnelbanan upp till Times Square och vandrade runt dar lite innan vi gick in pa McDonalds for att kopa oss lite glass. Snall som jag ar later jag henne ga fore mig i kon och vet ni vad hon gor da? HON TAR DEN SISTA GLASSEN!!! Kan ni tanka er va frackt, hela min kvall blev darfor forstord eftersom jag inte fick nagon Oreo McFlurry. Nej da skoja bara, men ni kan ju gissa om hon hade daligt samvete, he he. Hon var sa snall och delade med sig, fast jag var lite tjurig och ville inte ha nagot. Istallet for glassen bestamde jag mig for att prova deras nya Frozen Mocca for den ser sa god ut pa reklamen. Men den var inte alls speciellt god sa det var lite av en besvikelse.

I helgen var det inte varldens basta vader direkt men akte en eftermiddag till Atlanta Bread i White Plains dar Nathlaie hade slagit sig ner med en bok och en kopp kaffe. Vi bestamde oss for att ata lite dar och sen kom aven Joanna och Svenja och gjorde oss sallskap. Efter att vi alla atit fardigt fortsatte vi vidare till Friendly's for "lite" glass. Portionerna var enorma och det var hur god glass som helst. Helt klart ett stalle som jag kommer besoka fler ganger i sommar nar det blir varma dagar och barnen blir griniga.
En kvall at aven jag och Nathalie middag pa Lotus King, en kinarestaurang har i Eastchester. Min vardfamilj hade fatt ett presentkort darifran pa 50 dollar som jag fick anvanda sa jag och Nathalie festade till det riktigt med mycket god mat. Nar vi varit dar i typ 2.5 timmar drog vi vidare till Pizza Hut for efterratt. Nej da skoja bara, Sarah, Valerie, Madelene, Sussie och Elena skulle ata middag dar sa vi gjorde dem sallskap och hade det riktigt trevligt. Snart kommer Sarah att lamna oss har pa ostkusten for att tillbringa ett extra ar nara San Francisco. Hon ar nog en av de tjejer som jag kommer sakna mest, hon var en riktig gladjespridare som alltid var pa superglatt humor och spred det bland andra.

Nu har jag last fardigt New Moon, den andra boken i Twilight serien. Den var mycket bra maste jag saga aven fast det inte ar min genre av bocker egentligen. Fast jag maste saga att jag fortfarande tycker att den forsta ar bast an sa lange. Nu gar jag och vantar pa att kunna hamta ut den tredje fran biblioteket, har den fjarde men det hjalper ju inte direkt eftersom man vill lasa dem i ordning.

Nu ar det bara nagra manader kvar innan jag kommer hem och om jag ska vara helt arlig sa kanns det skont att det borjar narma sig slutet pa detta aventyr. Har haft ett underbart ar men nu borjar jag rakna ner dagarna till hemresan. Ska bli skont med lite semester i augusti nar Agnes kommer. Tank bara, 10 hela dagar utan jobb, ska bli helt underbart.
Nu ar det ocksa bara nagra veckor innan jag och barnen aker ner till Florida for lite semester dar. Hoppas bara att det inte kommer vara sa varmt da som det har varit den senaste veckan. Med luftfuktigheten har det kannts som 45 grader dar nere, nagot som jag absolut inte tror jag skulle klara av speciellt lange. Som tur har de en pool i huset dar man kan svalka sig. Mike hade pratat med sin mamma darnere (som vi ska besoka) och hon sa att det var det enda som gick att gora, ligga i poolen eller vara inomhus.

Nu hoppas jag bara att det blir lite battre vader har ocksa nu nar barnen snart ar fardig med skolan, blir lite jobbigt om man maste vara inomhus med dem hela dagarna.

Nu har jag uppdaterat er om det senaste och hoppas att allt ar bra med alla dar hemma. Vill tacka Nathalie for att hon star ut med mig om veckorna, utan henne har vet jag inte hur lange jag stannat kvar. Tackar sa hemskt mycket gumman, du ar guld vart!!!

Tills nasta gang, ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0