Hejsan, hejsan!!!

Nu sitter jag har pa biblioteket igen och har inget battre for mig sa jag tankte att jag lika garna kunde ta och skriva nagra rader och beratta vad som hant har i Eastchester den senaste veckan. Till att borja med kan jag beratta att min vardpappa var ivag pa semseter, UTAN BARNEN!!! Sa jag var ganska skrackslagen i borjan av veckan, 4 dagar sj med barnen (resten av tiden skulle de vara med sina morforaldrar, thank God!). Men till min stora forvaning har det gatt hur bra som helst och det var lange, lange sedan barnen uppfort sig sa bra som de gjorde under denna vecka. Nastan inga incidenter alls.

Sa vad gjorde jag da under denna vecka kan man ju fraga sig. Jo jag gjorde inte speciellt mycket alls, jag brande over alla mina bilder pa datan och de flesta over till skivor ocksa. Jag lade upp massa bilder pa bilddagboken och jag kollade pa en hel del filmer. Vadret har varit ganska skittrist stora delar av tiden om man bortser fran lordagen och sondagen da det var stralande sol och valdigt varmt. Pa lordagen passade jag, Nathalie och Sonja pa att aka en svang till Rye dar det var meningen att vi skulle ligga pa stranden och lata oss ett par timmar, men nar vi kom dit var vi tvungen att betala for parkering och sen var man aven tvungen att betala for att komma ner pa sjalva stranden sa vi struntade i det och lade oss pa en grasplatt i parken dar istallet. Och det gick precis lika bra det. Lag som sagt dar och kollade pa molnfigurer och laste cosmopolitan ett par timmar (under tiden hann jag ju saklart bli lite brand pa ryggen) och sen akte vi hem till mig och at pannkakor innan Catherine kom hem och jag blev tvungen att borja jobba igen. Skitharlig dag var det i alla fall med underbart sallskap.

Pa sondagen tog jag en riktig slappdag, nar Catherine blev upphamtad av sin moster krop jag upp i soffan en tag och kollade fardigt pa det sista avsnittet av serien Numbers. Hade lanat DVD-boxen pa biblioteket eftersom det inte ar na bra pa teven pa helgerna har i USA. Efter det drog jag en vanda till Kohls for att shoppa ny bikini, insag ju pa lordagen nar vi skulle till stranden att jag inte hade nagon och det gar ju inte for sig. Hittade iallafall 2 st riktigt snygga ifall jag far saga det sjalv och de var inte alltfor dyra.  Nar jag kom hem igen hade solen borjat steka pa riktigt sa jag tog pa mig en av mina nya bikiks och smorjde in mig med ett ton solkram och gick sen ut och solade och laste i typ 2 timmar. Holl pa att somna flera ganger, blir alltid sa somnig nar jag solar. Tror att det har med varmen att gora men det kan bli riktigt farligt for mig eftersom jag blir krafta nastan for ingenting. Lyckades iallafall inte somna denna gang vilket jag ar glad for men vet inte heller om jag fick speciellt mycket farg heller.

Har nu borjat lasa Twilight, alla sager att den ar sa bra och eftersom jag sett filmen och gillade den valdigt mycket sa tankte jag ge boken ett forsok. Har redan last nastan halften och maste halla med om att den ar bra, vissa saker ar battre i boken, andra saker ar battre i filmen. Lanade aven andra boken samtidigt ifall jag skulle gilla den forsta sa forhoppningsvis hinner jag lasa den innan filmen kommer.

Vad mer har hant den senaste tiden? Igar hade Catherine playdate och det gillade inte Michael speciellt mycket. Blev jattetjurig och gnallde att han aldrig hade nagon playdate (vilket han hade haft lordagen innan) sa Sara kom pa den roliga iden att vi skulle baka chocolatechip cookies. Vi gjorde det latt for oss och akte till affaren och kopte fardig deg som man bara behovde gora till kulor och lagga pa en bakplat och sen stoppa in i ugnen. Det blev iallafall lyckat och kakorna blev mycket goda.

Nu ikvall ska vi kanske ivag och kolla pa en film pa bio. Filmen heter The Hangover och ska vara en jatterolig komedi, hoppas det blir av och att vi blir ett gang au pairer som ser den.

Tills nasta gang, ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0