Ater till vardagen!

Jag vet att jag har varit dalig att skriva ett tag nu men har inte riktigt haft tid att gora det. Det har varit stressigt och mycket att gora nu efter jul, men nu har jag ater fatt lite rutin pa veckorna igen.

I tisdags var jag sa duktig sa, jag stadade ur skapen i koket. Jag tycker att jag ar ganska ordentlig av mig men brukar kunna ha lite oordning i skap och sa men har aldrig varit med om varre oordning. Jag tror att de bara trycker in saker i skapen har. Det tog mig nastan en timme att stada ur och fa ordning pa ett kastrullskap! Sen passade jag pa att ga igenom resten av skapen i koket och gissa hu r mycket battre det blev sen jag var klar. Nar min vardpappa skulle laga middag och oppnade ett skap holl han pa att tippa baklanges av forvaning, och som tack fick jag en extra dag ledigt den har veckan :)
Pa eftermiddagen samma dag ville min vardpappa att jag skulle ta bilen som jag anvander till verkstan for att kolla upp och fixa ett av framdacken som hade pyspunka. Jag kommer dit och efter 10 minuter kommer killen som jobbar pa verkstaden fram till mig och borjar rabbla saker som var trasigt pa bilen. Jag star dar och nickar medan han pratar (fattar inte mycket vad som trasigt) och nar han snackat fardigt ringer jag till min vardpappa och sager att han maste komma till verkstaden. Som tur ar bor vi valdigt nara verkstaden sa efter 5 minuter ar han dar och de borjar aterigen prata om vad som ar fel pa bilen och jag ser att min vardpappas humor sjunker. Till slut kan vi lamna bilen dar for de kan laga den samma dag och aker hem igen i min vardpappas bil. Tydligen var det na fel pa na hjulaxlarna fram pa bilen och det behovdes 2 nya dack. En liten koll som skulle kostat 20 dollar forvandlades till 1000 dollar. Sen jag kom hit i borjan av oktober verkar det som allt pa bilen gar sonder, de har varit tvungen att byta batteri, alla vindrutetorkare, 2 dack, radion dog alldeles innan jul och nu det har med hjulaxlarna. Och det ar nastan bara jag som anvander den bilen! Nar vi kom tillbaka till verkstaden senare pa kvallen for att hamta bilen igen fragade jag mekanikern ifall det var jag som hade pajat bilen pa grund av hur jag kor eller nagot liknande men han berattade att hjulaxlarna troligtvis hade varit trasiga i mer an ett ar och hjulen var som tur var bara utslitna sa de behovde bytas ut snart anda. Batteriet hade inte blivit bytt sen de kopte bilen 2002 och nar radion pajade var det bara en sakring som hade gatt. Jag kunde alltsa andas ut, det var inte jag som hade pajat bilen. Det hade ju varit lite pinsamt.

Igar snoade det och regnade och pa grund av det var barnen lediga fran skolan sa vi hade heldag hemma. De stackars barnen var alldeles uttrakade och eftersom det regnade kunde de inte ga ut och springa av sig all energi. Sa gardagen spenderade vi med att spela tv-spel, bradspel och lekte cirkus med alla gossedjur, skitkul.

Idag vaknade jag relativt tidigt (halv 9) sa jag bestamde mig for att baka kanelbullar. Vet inte vad jag gjorde for fel men av nagon anledning ville de inte jasa. Jag foljde receptet till punkt och pricka och det var inge fel pa smaken men de var pyttesma. Jaja, huvudsaken ar ju att de blev atbara iallafall.
Nar bullarna var fardiga och allt var undanstadat i koket bestamde jag mig for att ga pa en promenad eftersom vadret var underbart, stralande sol, ingen vind och bara nagra minusgrader. Kom ut och det forsta jag gjorde var att halka pa uppfarten som var tackt med is. Jag gick iallafall pa min promenad och nar jag kom tillbaka igen forsokte jag hacka bort den varsta isen och sen saltade jag uppfarten sa att ingen fler skulle behova dratta pa arslet.
Gick in och at min lunch innan jag tog mig en snabbdusch for det blev lite svettigt att hacka all is. Sen gick jag ut igen for att forsoka flytta bilen fran uppfarten, eftersom jag ska ivag pa ett au pair mote senare ikvall, och kom ingenvart eftersom bilen inte har vinterdack sa hjulen bara spann. Slangde pa mer salt kring hjulen och vantade 10 min innan jag provade igen och lyckades backa ut bilen pa gatan.
Nu ska jag snart gora iordning lite mat till mig sjalv och min vardmamma for barnen skulle ata ute med sin pappa ikvall. Vet inte riktigt vad jag ska fixa for mat men vi har grillad kyckling sa jag tror jag ska koka lite ris och gora en liten sallad och sa for det vara bra med det.

Nu har jag iallafall skrivit lite om vad som hant pa senaste tiden och hoppas att det inte ska droja alltfor lange innan jag skriver igen nasta gang.

Tills nasta gang, ha det!


Kommentarer
Postat av: Sandrah

haha klant :P ramla så där hehe. jag har klarat mig o ska göra de oxå hela vintern :D

du har blivit utmanad av mig ;) gå in på min blogg för att se hur du ska göra :)

2009-02-05 @ 23:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0