Antligen helg!

Nu ar det antligen helg igen och trots att jag var tvungen att kliva upp tidigt imorse (8.00) for att ta Michael till karate sa gjorde det inte sa mycket for jag somnade tidigt i soffan igar kvall vilket gjorde att jag var utvilad imorse.  Eftersom det var lordagmorgon stekte jag pannkakor till frukost som vi sedan at med lonnsirap, mums. Stekte pannkakor for 4 personer men barnen var hungriga sa det blev inga over till min vardpappa som vaknade av att det luktade pannkakor. Nar han sedan kom ner och alla pannkakor var slut blev han lite smasur men jag lovade att gora extra manga nasta gang.

Imorgon ar det min lediga dag vilket jag har langtat efter en hel vecka nu och dagen ska jag tillbringa med Nathalie och kanske Stephanie, ar inte saker pa vilka som kommer folja med in till NYC. Vi ska iallafall till Harlem och forsoka ga pa en riktig gospel-gudstjanst vilket jag tycker ska bli skitkul.

Forra sondagen var jag Nathalie, Stephanie och Olga in till city for att se nyarsparaden som de hade nere i China town. Det var hur kul som helst med massor av folk och stamningen var pa topp. Stralande solsken och massor av konfetti hjalpte nog till att hoja stamningen. Efter paraden gick vi till ett litet gulligt bageri som hette Babycakes dar de salde kakor och muffins mm som var glutenfritt och helt vegan (alltsa inga agg och ingen mjolk). Nar vi alla fikat fardigt vandrade vi runt lite i East Village och tittade i affarer och liknande. Det var pa vag till East Village som jag sag min andra kandis sen jag kom till USA. Den forsta var T.I. som holl en liten mini konsert vid Rockafeller Center nan gang vid jul, den har gangen gick vi forbi Adrian Grenier som satt och fikade inne i ett bagel caf'e. For er som inte vet eller kommer pa vem Adrian ar kan jag beratta att han ar med i en serie som heter Entourage, han spelar grannen i filmen Crazy about you, han ar pojkvannen till Anne Hathaway i filmen Djavulen bar Prada och han ar med i en jeans reklam. Han ar den sota krullhariga killen.

Nar vi kommit over var kandishysteri och vandrat fardigt i East Village akte vi till en godis affar som hette Dylans Candy Bar, dar hade de godis av alla de sorter och massor av annat gulligt som gossedjur och sota t-shirtar mm. Stallet hade 3 vaningar, pa de tva nedre var det godis och allt annat man kunde kopa och pa den tredje var det ett litet gulligt cafe dar man kunde handla mer sotsaker. Det enda som var lite trist med detta stalle var att godiset var ganska dyrt men eftersom det fanns losgodis (vilket jag inte stott pa sen jag lamnade sverige) kopte jag mig lite anda. Maste ju fa unna mig lite gott.

Kvallen avslutade jag och Nathalie med att ga till svenska kyrkan for att se Super Bowl och kaka pizza med massa andra svenska ungdomar som bor i eller i kring New York. Det blev inte att vi sag sa mycket pa matchen eftersom vi var sa upptagna med att prata med varandra men pizza at vi iallafall och hade hur trevligt som helst.

Nu ska jag snart borja jobba igen, har haft 2 timmar ledigt for min vardpappa tog med barnen for att ata lunch ute. Funderar pa att ta med barnen pa bio lite senare och se filmen The Pink panther 2 som jag tycker verkar jattebra. Hoppas barnen gar med pa det.

Tills nasta gang, ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0