Hogsommar varme i april!

Herregud i hojden, idag holl jag pa att smalta bort tror jag. Det har varit 32 grader varmt idag! Sa varmt far vi ju sallan hemma i Hede om somrarna ens. Var i alla fall ut och shoppade lite fler sommarklader idag, maste ju ha lite fler shorts och tunna toppar ifall det kommer vara sa har varmt i sommar. Som tur ar finns det Air Conditioning och Dunkin Donuts Iskaffe. Utan de tva sakerna tror jag att denna dag skulle ha blivit outhardlig.

Var ju som sagt och shoppade pa formiddagen. Sen nar jag kom hem igen bestamde jag mig for att ta fram utemoblerna och spola av dem sa de gar att anvanda igen. Mike ska ut ikvall sa jag jobbar men Nathalie skulle komma over pa middag sa tankte att vi kunde sitta ute och ata. Blev dock inte att vi at ute men i 8-tiden satte vi oss ute och snacka lite innan det var dags for mig att gora barnen redo for sangen. Barnen var fruktansvart trotta kan jag lova for det tog inte lang stund fran det att jag stoppat om dem till det att de sov. Nu ligger lillkillen och snarkar som en hel karl, kan ju undra hur det kommer lata nar han ar vuxen.

Nu ar jag snart fardig med alla de college credits som jag maste ta. Psykologikursen har jag bara en lektion kvar och jag var ivag till Albany forra helgen for en helgkurs. Den var forresten en av de roligaste sakerna jag gjort sen jag kom hit till USA. Fick valja mellan massa olika amnen till 6 olika lektionstillfallen. Jag valde fotografikurs, basket och tennis, amerikanskt teckensprak, sjalvforsvar, amerikansk kriminalogi och en kurs dar vi gjorde glass pa mindre an 30 min (den var nog nastan min favorit :P). Pa lordagskvallen hade vi en liten teaterforestallning dar nagra av de 200 au pairer som var dar fick frivilligt stalla upp och vara med. Innan det hela borjade gick nagra av ledarna runt och delade ut kort med rollerna pa sa jag var snabb pa att frivilligt anmala mig som trad (sa jag inte skulle behova spela katt eller liknande). Vi fick inga repliker eller nagot att ova pa utan en person laste vad som hande i historien och sen fick man helt enkelt spela med och gora allt det som han sa. Jag tyckte det var jattekul men gissa om jag var glad over att inte behova vara nagon av huvudpersonerna, jag behovde ju bara svaja lite i vinden. Det var jag Anja, Hanah, Nathalie och en tjej som heter Sarah som akte dit tillsammans och det kunde inte varit ett battre gang tror jag. Vi hade det jattekul och eftersom vi delade rum sa spenderade vi jattemycket tid med varandra. Jag delade dubbelsangen med den andra Sarah ( hon hade fatt ett annat rum fran borjan men eftersom vi akt dit tillsammans sa bestamde vi att hon skulle dela sang med mig) och vi lag vakna och pratade till omkring 2-3 pa natten. Pratade om allt och ingenting och maste saga att hon var en av de harligaste personerna jag traffat sen jag kom hit.
De sista poangen (credits) som jag maste ta ska jag ta pa en annan helgkurs som ar pa colleget dar jag laser psykologi, det blir alltsa ingen kurs dar jag kommer aka bort men det gor ju inte sa mycket det heller. Kommer ju fa sova i min sang. 

Nej nu borjar det bli sent har, klockan ar nu 00.11 och det ar val dags att ga och lagga sig. Maste ju upp med barnen imorgon (eller senare idag blir det val) och gora dem redo for kyrkan innan deras moster kommer och hamtar dem. Sen narmare 10-11 kommer nog Anja, Hanah och Nathalie och hamtar mig for vi ska ut pa ett litet aventyr. Hoppas bara att vadret inte kommer forstora vara planer. Nu blev ni val allt lite nyfikna pa vad vi ska gora va? Men det kommer jag inte att tala om forran om ett par dagar nar det forhoppningsvis ar gjort. 

Tills dess far ni sitta nyfikna.

Ha det! 

Kommentarer
Postat av: Linda A

Hehe, jag vet nog vad du gjort ;D

Kul med en uppdatering ! Ser att du ändrat design också, finemang! Jag kan hjälpa dig med en snygg header om du vill? Vi kan höras på msn :)

2009-05-02 @ 23:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0